woensdag 1 april 2015

Palm Pasen met Maantje Piet Lied en de Mattheus Passie


Van het zoeken naar de juiste takken
Het versieren van je stok
(en thuiskomen met prachtige crêpe papier gekleurde handen)
Het rijgen van de gedroogde vruchtjes
en het Lekkere Broodhaantje op de top

Van het stappen en het zingen
Het dansen van de Zevensprong
(zelf de Lange Zanger lag plat op de grond)
en het nog niet mogen eten van dat haantje op een stokje 

Van het moment dat de Juf met de accordeon binnenkomt
stromen bij mij al de tranen
Nog twee dagen school en dan twee weken Zalig Paasverlof!

Voor wie nog een Bijzonder Mattheus Passie wil meepikken
Jan, Pearl Jozefzoon en Job Hubatka spelen met Tango Extremo
een Prachtige Passie in het Nederlands
Ook daar moest ik huilen
Ik ben een watje

(do 2/4 Soest, 3/4 Amsterdam Meervaart, 4/4 Leeuwarden, 
zo 5/4 Amsterdam Kleine Komedie, ma 6/4 Den Haag 
zie Jan Rot  voor doorkliklinken naar de theaters)

11 opmerkingen:

Anneleen zei

Wat een schatje, die Maantje Piet van jullie!!!
Ik wens jullie alvast een Zalig Pasen. :-)

Sarah zei

Ja het enthousiasme was er vandaag op het feest !
Nu nog een echt lentegevoel als je buiten komt en we kunnen allemaal onze batterijen weer opladen !
Tot morgen ☆ Sarah ☆

Anoniem zei

Wat is het toch een heerlijk meidje Maantje. Kan er zo van genieten. Ik krijg er ook tranen van in mijn ogen dus jij als moeder pfffff logisch.
Ja weet het in Soest de Mattheus woon er namelijk. Wil er graag naar toe.
Lieve groet
Nienke

Daan zei

@Nienke Ik ben in Soest geboren :-)

Stephanie zei

Wat een lieverd die paasliedjes piet! Fijne paasvakantie!

Patrice A. zei

ach....
door je verhalen en foto's
mis ik de tijd dat onze zonen jong waren
de stokken, buxus uit de tuin
het bakken van het broodhaantje
de liedjes....

dankjewel!
x

Madelief Weideveld zei

Hoor ik daar nou al een heel klein, petieterig klein Vlaams accentje?? ;-)
Dag, Madelief.

Greetje zei

Wat een lieve foto's zijn het weer.
Een hele fijne paasvakantie.

Spaarmoeder! zei

Leuk hoor! Lekker genieten!!

Sandra zei

Prachtig Daan.

Unknown zei

Fijn zeg om dit zo te kunnen vieren, helaas was mijn enige schoolganger hartstikke ziek dus hier alleen traantjes van verdriet, wij gaan voor de paasviering zelf! Fijne dagen :-)